Thursday 10 October 2013

Setelah 10bulan bergelar ibu

Telah 10bln 5hari bergelar ibu.. Alhamdulillah aku sangat bahagia..lebih2 lagi sekarang..hari2 ade je perkara baru dia pandai..mulut tu blh folo je ape aku sebut..aku aduh die duhh..aku opocot die ocot and dah pandai panggil abi umi..lagi2 abi la..pantang abi hilang sket mesti panggil..bekkk bekk..kadang2 btol sebutnye..abi..umi plak panggil time nk merengek je la..nk dukung mey..mey..ade jugak btol sebutnye..ummi....smbl merengek2..ya Allah..tuhan je tau happy nye bile ank sendiri dah pandai panggil kite.petang kelmarin aku happy giler tgk die..abi die balik work pastu die mcm terkejut.masa tu tgh menempel2 kt aku nak pek..pastu nampak abi die terus berseri2 muka..duduk melutut hulur tangan sambil jerit abi...betol plak tu sebutannya..aku adalah sampai rasa nk pengsan happy..bergenang air mata tgk die sangat pandai..ibarat klu die blh melompat die lompat agaknye nampak abi.happy sgt dia...

Disebabkan iman ni adalah baby pelik yg xnk isap susu..xkira la susu tu dlm gelas ke botol ke..botol lagi la xmau kan..aku cuma bagi dia susu kotak..dia cuma nak susu dutch lady kotak yang strawbery tu..aku bli yg kotak kecik2 utk kids tu kan..so memalam bila die terjaga aku akan sua air kotak tu kat die.dan ia adalah sgt kelakar sebab yela budak kecik lain bgn malam2 sumbat botol susu trus diam n tdo blk..die plak aku sumbat straw of cos la sambil duduk kan..sambil duduk jugak mata die pejam tp sedut susu tu...kelakar wehhh tgk gelagat die tgh mlm skang ni.rasa nk rekod tp xmampu la kan pg2 nk rekod.haha...susu badan pun dah stat merundum..so xcukup dah utk die..aku bf die pun sekadar nk bg die lena sml lepas terjaga tgh mlm...and aku dah tak rasa terbeban terjaga mlm2 wpun esoknye nak keje sbb tiap kali die terjaga aku rs happy tgk gelagat die..bgn merangkak pastu cr port nk landing blk...bnd tu akan berulang sampai die jmp port selesa die nk sambung tdo.aku ngan laki aku kadang2 tdo ujung2 katil je..sipi2..sbb nk bg die bergolek..

Terima kasih ya Allah atas pinjaman ini..semoga kau meminjamkan anak- anakku hingga hujung nyawa aku...mereka lah penghias dan penyeri hidup aku dan suami..

No comments:

Post a Comment