Wednesday 28 May 2014

Back to Kuantan

Hye..Assalamualaikum dear diary... harini nak story mory psl tempat baru kami..xbaru sgt la utk aku..tempat aku lahir kot..huhuuu...

Ekceli dah nk msk 2bln gak la pindah.. hubby start bertugas sane 1st april tapi kami btol2 pindah sane 11april..elok2 abes pantang trus balik seremban tdo 1malam dan pindah. Penat die toksah kata la.. org nak pindah stat packing paling tidak smggu sblm tapi kitorg ni amek masa 1ari je.. aku mmg tak dibenarkan buat keje lagi la..cuma jadi mandor arahkan itu ini. Tu pun tak ramai adk bradik dapat tlg.. mujur ade ma and girlfriend adik bwk dr temloh okay mintak tlg..tq tyqa..pandai mengemas..cantik..honest..dah pass la buat menantu..pa pun dah syg..harap ade la jodoh korg ye..gaduh okmo ku tgk..eh lari topik..wenggg..

Maka 12april bermula lah kehidupan baru.. kami duduk balok. Puas cari rumah yg below 500 mmg xde la..hubby pulak mmg xnk byr umah org more than 500..yelah rugi kan byrkan rumah org..so kami bernasib baik makcik aku kat balok ade rumah sewa..mmg comel je rumah tu mcm xberbaloi sgt la 500 sebulan. Tapi takpela utk sementara wkt. Selesa utk kami berempat. Tapi bile family dtg kena sewa homestay..mujurla homestay tu bersambung je ngan rumah aku..mcm pelik sket rumah aku ni..sambung2 gtu..rumah kampung..buat ikut suke die je. Hahaaa..

2mggu pertama jaga 2 anak mmg horror. Aku macam meroyan. Aku xnk solat..tdokan anak xnk berzikir macam ade syaitan dlm badan. Entahla..benci diri sndr bila ingat. Aku pukul2 iman pukul diri sendiri mcm org giler. Stress sgt2. Menangis meraung sbb susah sgt nak handle diorg ber2 nak kemas rumah and masak. Memang aku tak mampu sorg2. Sampai buat keputusan nak duduk dgn fmly sampai lea dah besar sikit. Hubby since dah ddk pahang ni die mmg sgt bz. Yela pahang ni kan luas.. projek die sampai cameron..segamat..jerantut.. mane2 tah lagi..selalu outstation.  Bila die outstation kami dihantar ke kampung sbb anak kecik lagi kan. Die tak brani nk tgglkan sorg2..aku ok je..anak2 mlm xde hal pun..tdo je.. finally dapat la jln penyelesaian..kami dapat bibik utk buat keje rumah sume...phewww terus hidup aku rs indah je..tugas aku masak n jaga anak je..xdela penat sgt. Klu x asyk nak gaduh je ngan hubby sbb masing2 penat n xdpt nk adapt suasana baru lg.. now dah rasa happy balik kuantan..tanah tumpah darahku.. dalam proses nak clear kan memory yg xptt kt kuantan ni..hek hek..

Yg tak best bile kt kuantan ni hubby slalu blk lmbt..slalu outstation...tp cane2 pun mlm die mesti ade..part yg best hubby ckp insyaAllah masyuk sket kat pahang ni..takat aku xkeje xde hal la.. masih mampu lagi katanya..will see la.. ingt mmg xnk keje pun..anak2 kecik lg..klu keje pun bile lea dah setahun nnt kot

Till then semoga keluarga kami dirahmati..terus harmoni gtuuu... Assalamualaikum. ..

No comments:

Post a Comment