Sunday 25 May 2014

Bachelor of Health Administration (Hons)

First of all takde ungkapan lain yang mampu menunjukkan betapa aku bersyukur... Alhamdulillah..syukur ya Allah..trrima kasih Allah..

After 3years...3tahun..3tahun aku bertungkus lumus..dari berstatus single kemudian tunangan org dan isteri dan akhirnya ibu kepada 2org anak..semuanya dlm 3thn ni.. bukan senang utk aku sampai ke tahap ni..yess senang mungkin utk org lain tp bukan aku. Sebab aku ni lembik..tak kuat tak tabah mcm org lain. Xblh nk berdepan dgn stress. Sampai saat ni aku masih lg perempuan lembik itu. So mengapa tidak aku bangga dgn pencapaian peribadi aku?? Meski tidak 1st class digree aku tetap sangat bangga. Bangga bukan takaburrr...

Cabaran pertama yg aku lalui adalah bile nk hadapi final di saat 2mggu sblm bergelar pengantin baru.. org time tu sibuk dgn bridezila lah hape..aku nk exam..tgh2 study kepala merewang baju dah siap ke..pelamin mcm mane? Ape lg yg xade? So stat semester tu result drop.. fail 1paper which is last paper dimana hati dah dekat jln Tar sbb mmg plan trus nk kesane beli brg2 kawen dgn bff fazrah..blh x dkat paper exam tu aku buat list brg ape nk beli bla..bla..bla.. repeat paper.padan muka!!! Faedahnye next sem kena buat short course dibulan puasa dan ketika pregnant..sedehhhh!!! Tu kenangan pahit salah sendiri..pastu xbuat dah.taubat!!

Again..part paling horror bile preggy n morning sickness luarbiase sampai 5bulan..5bulan xdapat menikmati ape itu makanan..ape itu nasik..pegi klas tdo je..mc tiap minggu..result drop lg but still ok sbb sem1 dah pulun..result gempak so bile drop xla drop mane.. (ayat sedapkan hati) and thanks sgt2 pada sume lecturer yg very understanding...very2 ok..xpenah merungut aku xg klas..aku tdo dlm klas..xpenah bising..mereka sgt faham..klu ade visit dpt special treatment..selalu je tny am I okay?? Lg2 sir tersyg en sharil..saya xkan lupe sir..sgt baik..bg kismis..tq sir again n again bnyk bantu sy..u r such a good advisor..ade masalah mmg cr dia je mesti setel. Bila dlm pantang amek test n final dlm pantang..mmg jadi perhatian la g exam pakai stokin jaket bagai..sume pengalaman berharga...

Then masuk thn ke3 dah duduk dgn husband..dah xde housemate yg gila2 kacau aku..slalu tny perihal aku ngan laki aku..bkn tny ape..ngusik je..yg jenis malu2 bile cite psl 18sx sket jerit2 malu..gedix tau u olls..xlame lg korg pulak akan lalui..slalu ckp best je jd aku dah ade suami..ala single pun ade yg besnye..yg aku dah xdpt rs u olls..ni ha 2thn dah xtgk wayang..ko mampu?? Abi..jommm.. hey housemate esp jennie I know u read this. Mu kan slalu ngusha blog aku jugakkan..haha..yes u..thnks 4 being such a good fren syg.. aku selalu doa ko cepat temu jodoh jugak..thnks 4 everything.. una..jgn sedih2 ok..u deserve better... bo layan sama itu rasyid..phuiii sgt..mira.. semoga success sokmo budak bijak..pas abes master ni smbg phD plop dehh..aku syg korg sgt2 taw.rindu....

Husband...xtau nak ckp ape lg melainkan terima kasih tidak terhingga atas segala pengorbanan masa..tenaga..duit..moral support sampai ke tahap ni. Sebab abi jugak umi ade scroll ni..abi la yg srh sgt mi terima offer ni dulu wpun berat sangat hati masa tu..selalu rasa tak mampu..tapi abi percayakan umi..abi ckp umi blh..n yes u rite..mi blh..mi dah dapat pun digree tu..tq syg..but sorry pasal bunga tu tertinggal kt rumah ibu  terkilan xtau nk ckp cmane..tp bunga tu simbolik je..abi dah bg umi 2budak comel tu yg umi akan jaga sebaiknya..insyaAllah...

Pa ma...terima kasih juga yang tidak terhingga memberi kakde pendidikan dr lahir sampai skarang pun msh menuntut ilmu rumahtangga ngan ma..ngan pa..hihi.. terima kasih pa hadiahkan laptop ms 1st sem digree..my 1st laptop..ms diploma xmntk sebab tau dah blaja kt kolej swasta..mahal..pinjam yg kwn2 je..ailebiu pa ma..n thanks jagakan cucu2 ma masa graduation day tu..hikhik..ingt kena jaga sorg cucu je..rupanya 2..heee..

Erm klu ikut rasa hati mcm2 lagi nak citer. .tapi cukuplah sampai disini..hrm tau xperasaan masa perarakan masuk dewan tu I olls sebak sgt taw..xtau nape...mcm xpercaya je dah sampai tahap ni..xpenah bermimpi berangan pun..dulu cita2 nk jadi kerani je..wat derrr sgtkan..tapi skarang pekerjaan surirumah pun blh tahan ape..challenging okay..tu next entry kite cite..lenguh ok menaip..dah la asyk typo je update pakai hp ni..sabo je laa...till then..tataaa...meh cuci2 mata satt

No comments:

Post a Comment