Sunday 9 November 2014

Hidup dan dunia

Assalamualaikum

Apakah sgt tajuk entry..memalam ni just rasa nak sembang kosong..cuba mencatat (mcm pelik pulak bunyi catat..kihkih) kehidupan kini...kiranya life update la senang kabo kannn...

Hrm...so far so good..life doing good..kids doing good..hubby doing good..business doing good..feeling blessed sgt nih semua good...

Tapi bukan saje2..mmg betol pun.. Alhamdulillah...semuanya baik2 je lately... yang paling best anak2 dah kuat makan. Me so happy!!! Klu iman bgn tdo mst nak nasyik..lepas nasyik mst nk kudap2 biskut ke ape...umi ok je..dah mula blaja2 buat kek..seronok bile anak dah suka mkn. Ape kite masak pun makan.. adik pulak dulu daripada kunci mulut n meraung bila makan now dah suka makan. Pun blh tahan kuat makan..syukur nya rasa...lega wehhh.. berakhir sudah fasa stress aku. Iman pun hampir berjaya wean off.. mula2 rasa arr stress nya asyk dgr die nangis..now rasa worth it sgt...cuma ade la kekadang bodek nak lagi..tp bolayan la abg ye..im soghi..no more..abg dah besar k..bg ruang utk adk pulak ye..abg dah blh mkn mcm2..ni tgk derang tdo subhanallah..mula la dtg emo umi ni... tgk kamu berdua tdo la paling heaven rasanya...dua dah anak..comel2..bijak..sihat.. Alhamdulillah...xde kata2 lagi boleh umi ungkapkan betapa rasa bahgianya diri umi ni ade kamu berdua..tq Allah.. done about kiddos...

Lets dgr cite business plak..hihii.. 2nd batch baju comey2 dah masuk lagi last week..yg lama ade la lagi sikit..biasala mula2 xkan nak harap licin kan..follower pun baru 200 lbey je kot..sabar dan terus berusaha...yang baru ni plak baru adik ipar je beli utk anak2 die..klu fikir sgt mmg rs down jugak..tp hubby selalu ada utk bagi kata2 semangat. Sabar..kuncinya sabar insyaAllah wehh...pastu latest baru tadi jadi agent utk seqy beauty plak..seqy beauty ni founder die budak perempuan melayu kite...blogger..aku follow sepet ni baru 2thn cenggitu..tak selama aku follow kak filla..8thn u ollss...rasa dia tu dah sebahagian hidup aku plak..die kenal aku pun tidakkk...hahaaa...seqy beauty ni baru lagi..now produk dia cuma lah bb cream.. bb cream die ni mmg terbaekk arh..nnt aku cite detail ea..aku ni nak jual brg mesti nak brg tu bagus. Bukan nak main jual je...aku study tiap barang yg aku nak jual tu. Aku nak bile org beli ngan aku die blh tersenyum bile bukak parcel. Rasa happy pakai produk aku jual. Bukan produk tangkap muat nak untung semata. No no..ikutkan bila ade cust beli baju pastu anak die xnk pakai rs nak bg je die return sebab kesian..tp ye la kan..nak menghabiskan stok pun tercungap ini nak return pulak...rasa seronok skarang sbb aku rasa aku tgh buat benda yg aku btol2 minat. Ade la ahli keluarga yg pandang rendah bila aku jadi housewife je kan..so takpe..insyaAllah aku akan buktikan yg mkn gaji tu taklah membanggakan sgt. Bukan la da dpt keje government bermakna dah berjaya dalam hidup. Dan aku yg katanya sia2 belajar duduk rumah je. Kata2 diorg lagi yg selalu bermain kt kepala aku ni.. "lain rasanya bile kite ade duit sendiri ni...." alwayss...dari dulu sampai sekarang pandang rendah pada aku. Takpe...aku dah terbiasa sebenanye.. hati ni dah rapuh dgn kata2 mereka.. yang penting aku tau ape aku buat. Dan yg penting hubby sentiasa sokong aku..percaya pada aku...tq syg... doakan aku ye..
Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment