Tuesday 20 October 2015

About Caliph Jus

Lets business talk for today... sedikit luahan hati yang takdak sape pun nak ambil tau kot..just nak puaskan hati sendiri.. 

Masa mula2 caliph jus ni launch aku memang dah tertarik nak jadi agent.. sygnya that time dia belum ambil agen and stokis lagi.. then aku selalu follow and tunggu je la dia announce utk bukak pada stokis and agen.. then on july husband ckp dia dah open untuk agen.. so laju lah aku pun pm mintak quotation dan bermula lah aku sebagai agen caliph jus...ceaaa.. so pada awalnya memang aku jual follow harga yang dia suggest la rm75... then beberapa minggu lepas tu kebanjiran agen caliph berlaku kat kuantan.. kat fb warga kuantan tu ade berpuluh agen dengan tiap sorang harga lain2.. start rm50 sampai rm75.. so mmg stress la.. of course org beli yg rm50... and aku yang jual paling mahal..rm75.. mmg gerak jugak la stok tp very slow... tapi nak taknak kena jugak jual sbb fikir xkn nak amek untung rm5 ke rm10 je.. tak berbaloinya rasaaa... sampaila kwn2 dlm group seqy suggest aku ambil stok dr pemborong..bkn hq.. sbb biasa pemborong harga lagi rendah.. then cari punya cari jumpa... Alhamdulillah.. dpt harga lower dr hq.. so aku decide jual rm50 gak la.. xpela margin kecik pun asal volume tinggi... and as expected mmg sale laju.. Alhamdulillah.. aku target sehari dpt jual 5kotak dah ok.. Alhamdulillah..boleh la 5kotak sehari.. kadang2 3kotak..still ok utk aku..plus sale utk brg2 lain dpt sale untung bersih rm50 sehari pun aku dah ok kott... sape nak bagi ye dokkk... so aku decide tetap lah dgn that price sampai laaa last 3days aku baca post kak fell... sounds like kami yg main harga ni tidak amanah n mcm nak kata kami ni pendosa la berniaga main harga rendah... tidak amanah dalam berniaga.. tidak menjual seperti harga yg di amanahkan... what the hell!!! Dia main amanah2 plak... of course aku sentap.. salah satu ciri org munafik adalah tidak amanah... langsung tak terlintas di hati bila letak harga rendah jd tak amanah.. selama ni rasa takpelah aku anggap aku jual murah yg selebihnya yg ptt masih hak aku tu sbg sedekah.. klu ikutkan hak mmg aku berhak jual harga tinggi.. tp competitor yg terlalu ramai.. fel ade cakap bila kita jual mahal..orang tak beli semua tu dugaan... mana tahu esok lusa ade rezeki yg lebih luas?? Allahuakbar fel... mudahnya awak berkata-kata... menggunakan agama untuk buat aku rs mcm ni... cakap senang la fel... cuba bg semua seller ni beratur... 5org jual harga rm50..aku sorg jual rm75.. 1hari 1mlm ko beratur situ pun org tak dtg kat aku yg jual rm75 nii... biarpun yg jual rm50 tu que die panjang pun orang sanggup Q.. dia sepatutnya cari solution.. mcm mane dia sebagai founder tak dapat kawal harga?? Sebab ape? Sebab tamak... open pada pemborong.. production cepat habis.. then bila kau open pada pemborong mcm ni lah jadi dia..permainan harga..sebab pemborong ni even untung 50sen pun die jual..thats why harga jadi macam ni.. and now bile dia buat come back nak pulun jual retail sml and aku dpt rasa takde org nak beli dgn hq since hq jual rm75.. so dgn slumber buat la post kata kami tak amanah la ape la... mentang2 orang pandang kau tinggi melangit.. senang2 je ckp mcm kami ni jahat sangat.. patutnya cari la solution.. tukar packaging..ambil tindakan...aku pun nak jual rm75 tu..giler taknak..tp dah nk buat mcm mane klu diorg pakat jual rm50 n paling teruk dah ade rm45..giler ke ape.. ni buat mcm org rasa berdosa... dulu mmg respect dgn fel ni.. since 3ari lepas die buat post tu aku rasa selfish giler die ni buat statement gtu.. aku siap takleh tido kot..giler ape..takut wei..kang ke jatuh haram ke aku berniaga.. nasib baik aku tny ustaz die ckp takde hal..hak kita nak letak harga since brg tu kita dah beli dr dia..so aku decide terusla jual rm50 buat masa ni..

But..anyway..thanks to you la fel sbb create product sebagus ni... caliph mmg bagus pun.. and bnyk tolong pocket money aku lately.. Alhamdulillah... cuma cara tu tak elokla buat statement macam tu..tak elok salahkan kami.. u are the one yg ptt take action..cari solution not blaming us..seller picisan nihhh!!

Anyway.. uolls boleh walk in ke butik vendor nur awatif kat kuantan plaza... ade caliph jus..serum sofea.. soon Precious and Gorgeous jugak akan ada kat sanaaa.. Seqy ade jugak..tp bukan brg aku..agen lain dah letak duluannn... 

Salam...

No comments:

Post a Comment