Monday 25 January 2016

Rindu datang lagi...

Pagi tadi tengah2 kemas dapur tiba2 je dtg perasaan rindu yang amatttt sangat... Tak pernah rasa rindu yg mcm ni... Rindu pada dia yg takkan kembali... Allah... Cepat2 aku hadiahkan alfatihah buat nenek mertua yang aku rasa mcm nenek sendiri..rasa macam kenal dia berpuluh tahun... 2tahun lepas nenek suami belah pak mertua meninggal aku tak lah rasa macam ni.. Wpun aku ade bersama arwah seminggu sebelum dia pergi...masa tu aku dalam pantang lepas deliver anzalea.. So sempat la seminggu duduk dgn die.. Dgn nenek belah pak mertua aku xrapat sgt.. Tp trase gak la sbb seminggu sblm arwah pergi memang rupanya dia berperangai pelik.. Sejak iman lahir dia tak pernah dukung atau riba iman..tp masa anzalea tiba2 satu hari tu dia angkat anzalea duduk atas riba dia.. Pastu masa aku nak balik dia hantar sampai ke kereta..cium2 iman..pun masa tu aku xperasan..sampai la seminggu kemudian dia tiba2 rebah kat pasar tani then terus meninggal... Tak banyak kenangan dengan arwah yg tu.. Tapi yg sorang ni dekat betul dekat hati aku... Hampir sebulan aku kesedihan.. Dah lama tak teringat pagi td mengalir air mata dek krn rindu yg tak tertahan..lagi2 kalau duduk kat dapur tu..banyak kenangan..sambil2 masak macam2 yang die bebelkan.. Ajar mcm2..tp aku buat endah xendah jer.. Kadang2 bergaduh.. Haihhh mane la aku tak rindu... Rindu nak gaduh sebenarnya.. Rindu nak dgr die cerita betapa gangster nya dia masa muda2.. Semua org takut..

Alfatihah


No comments:

Post a Comment