Tuesday 24 January 2012

long story..

finally...
dah 4hari selepas saya selesai menghabiskan final exam untuk semester ke3 ni..dan baru hari ini boleh saya jerit dekat diary saya ni..MERDEKA!!!even merdeka dengan sangat terkilan sebab last paper pun jawab merapu dan rasa akan sangkut itu paper, saya redha..dah mencuba sehabis daya..haih..lupakan cerita sedih. Jom cerita apa yang terjadi selama 4hari ini sampai langsung tak sempat duduk diam kecuali masa tidur. tu pun tido hari2 pukul satu atau dua..

habis je paper 20hb haritu terus balik rumah sewa packing barang dan tunggu besties, Fazrah and boyfriend pickup kat rumah. Terus ke masjid india cari lagi barang2 yang patut dan collect baju nikah encik tunang dan dalam hujan lebat redah la jugak sebab nak kejar ke bukit bintang pulak cari ban dan kasut sanding. Hari jumaat almaklumla kL kan..dengan cuti sekolah lagi plus hujan memang best la kan. sampai bukit bintang dah 8mlm, jalan laju2 cari kedai jual ban, tutup pulak..cari kasut pulak, semua kedai masuk tak tau mana yang sesuai main rembat je..tak match padan muka. setel kasut cari baju untuk pre wedding pulak. setel, lutut dah nak tercabut sebab penat giler malam sebelumnya tido pun kejap je. balik bukit bintang makan dekat Qbistro bandar tun razak. Rindunye tempat tu. Saya penah stay sane dalam 2bulan je. Sampai rumah adik encik tunang dah dekat pukul12, memang la tak boleh tido, dating kejap dengan encik tunang sambil tunggu akak dia sampai dari johor pukul 2pagi. Akak dia sampai lepak2 borak sebab dah lama gila tak jumpa pukul 4 baru tidur, pukul9 dah bangun. banyak lagi hal nak setel. Hebat tak hebatla kan..boley bayang jumaat tu saje penat die cmane kan???jom hari sabtu plak.

sabtu 9 pagi dah bangun lepak2 dulu dan mandi dalam pukul 11 gerak ke shah alam collect VIP souvenir kat inani craft SACC mall, then lunch kat kedai aida, pekena patin.nyummy..before grak shah alam sempat grab dress kat kedai indon bawah mentari court tu. cantik2 baju die..loike..encik tunang blanje lagi..hehe..tq larlink!!then lari ke ikea beli hiasan bilik pengantin. encik tunang tunggu dalam kereta sebab nak kejar masa. dari ikea ke sogo plak untuk beli cadar. berjam jugak belek bedsheet untuk bilik pengantin, ingat malas nak amek bedsheet 500 tu..macam membazir sangat tapi memang takde yang lain okeh.semua tak cantik...terpaksa pejam mata and grab sahaja. Nampak macam sket je tempat pegi kan time ni, tapi penat dia tak yah cakap. cari bedsheet stress. Hampir gaduh ye.. Tapi sabar ye sabar... then gerak ke wangsa walk collect card kawen.pans ye panas..VIP kad tak siap, memang kena maki. paksa dia pos dengan bas esoknya then baru la gerak balik ke temerloh, jam plak kat karak highway..OMG..aii tak penat la..tapi sian encik tunang ye..singgah rumah nenek encik tunang kat lanchang, makan and pickup nenek dia balik kampung..dan akhirnya saya sampai ke rumah keluarga tercinta..rindu mereka terutama kenit2 sekalian..lepas rindu..tapi penat masih belum hilang.

ahad, pagi2 dah kena kacau dengan kenit kashafi..ok bangun awal pergi terminal pickup kad VIP dah sampai. Balik breakfast then kemas rumah sambil lipat2 kad kawen..mood bahgia walau penat bila tengok kad kawen tertera nama saya. touching lagi..haha..ai kan kuat touching..sedu sedan dalam hati..huwaaa...after kemas rumah pergi rumah encik tunang. Bestfriend dia punya wedding..so seharian lepak rumah encik tunang pula tolong lipat kad kawen belah sana. so dah setel, tapi belah saya sape nak tolong????nan ado...sendiri la jawabnya..boring okeh lipat kad kawen, mula2 ye la bunga2 riang macam ade butterfly terbang kat hati..lepas tu rasa nak pengsan boring.okeh masih lagi penat ye.

isnin, pagi2 dah ma dah kejut belikan sayur untuk goreng mi..ai kan anak solehah gituuu..gegas basuh muka langsung ke kedai, balik kedai tolong buat apa2 yang patut then basuh porch n gotong royong kemas luar rumah..OMG penat okeh..habis kemas masuk dapur memasak pulak, then mandi makan letak bontot jappppp je..japppp je ye..pegi kedai pulak beli barang2 nak buat truffle..kat kedai pa ade function.balik kedai masuk dapur lagi buat puding..OMG lagi...malamnya tolong jaga function kat kedai, pukul10 pegi celebrate my mom punye birthday..makan steambot..no picture sebab penat plus lapa nak pengsan plus aii memang hover excited dengan steamboat..tak tahan terus menerkam apa yang ada atas buffet table. baru malam tadi la dapat tido awal sikit kol12..

selasa, again kena kejut pagi2 lagi pergi kedai beli sardin nak buat jejemput. after breakfast terus keluar pergi jahit tepi dress nikah yang jeff potong hari tu sebab saya ternyata pendek ye.huhuu...then tempah cake. pergi pulak tunas manja beli barang2 untuk masak, balik masak laju2 sebab pukul3 ade pre wedding photoshoot. Tapi kol3 baru make up ye..kejar selaju mana pun tak terkejar. last2 4.30 jugak sampai ke location..okeh..ni part paling best and paling penat. Selasa, ye hari ni..ketika saya menaip ni saya baru balik dari photoshoot. penat yang teramat sampai rasa dah kehilangan tenaga. Tapi saya sangat enjoy. Even encik tunang memang tak suka benda macam ni tapi saya nampak dia enjoy jugak, sebab photographer saya memang terbaekkk..hehe..puji kawan sendiri. haruslahhh..saya apakan lagi, kau giler perempuan dapat tangkap2 gambar macam tu tak enjoy???memang something wrong ler tuu...ok sekarang adalah tak sabar nak tunggu hasilnya..cepat sikit ye encik photographer.ok sekian diary saya 3 hari ni. sekarang saya nak mandi dan tidur kerana hari ni macam ade peluang tido awal. Jam menunjukkan jam10. lepas mandi2 ni saya boleh bermimpi. Entry bergambar menyusul kemudia kerana belum sempat transfer. Dan photo pre wedding juga akan di upload segera sebaik sahaja dapat copy dari encik photographer.sekian terima kasih banyak2 la kepada yang sudi mendengar cerita panjang saya... ZZzzzZZZ

No comments:

Post a Comment