Thursday 8 March 2012

Aku Puan Syazira

Dah hampir 2minggu saya bergelar isteri.. Alhamdulillah so far semuanya baik2 sahaja..sumpah, saya bahgia menjadi kekasih halal dia.. Setakat ni saya rasa saya  belum jadi isteri yang sebenar-benarnya untuk dia. Saya belum pernah memasak untuk dia. Dia belum pernah sempat untuk rasa air tangan saya. Bukan tak mahu tapi keadaan kami yang tidak mengizinkan.. Saya ni tidaklah handal memasak. Setakat yang basic tu boleh lah. Kalau dia cakap tak sedap pun fedulik ape kan? Haha.. Sikit2 mie blajar la ye syg.. Pagi tadi saya basuh kain dan sidai kain dia. U know what.. Feeling dia..fuhhh..sidai kain je pun kan.. Tapi sebab baru kawen, feeling lebih sket la belek2 baju laki..btol2 kan stokin dia..kibas2 baju dia dan sidai..rasa macam erm..so sweet..ok, aku dah lebih. Stop!  Okay, selain basuh kain baju dia, saya massage dia lepas travel jauh masa honeymoon dulu, packing bag masa nak honeymoon. Siapkan baju apa dia nak pakai, iron baju keje dia..eh.. Tu je ke? Kejam kan? Tapi apakan daya, keadaan memaksa kami..balik dari honeymoon, dia hantar saya balik puncak.. Benda paling berat untuk kami hadapi. Yela baru kawen kan then nak kena berpisah pulak..beratnya rasa. Tapi demi masa depan dan cita2 kami, inilah yang perlu kami tempuh. The distance.. I hate it!! Tapi tuhan tu Maha kaya dan amat memahami hati kami, dia di tugaskan untuk kerja kat kuantan selama 3 hari, jadi dapatlah kami spend time bersama lagi.. Tapi saya harus ponteng klas..itu yang tak best sket. Tapi xpela.. 1st week ni tak habis2 introduce yourself..bosan kot..my name is bla bla bla.. Im 25 years old..my expectation for this subject bla bla bla.. Rasa macam tak perlu je lect buat semua ni, they even tak ingat pun nama2 student dia..sigh..


Ok..perbezaan life before and after married..dalam 2 minggu ni, saya masih belum dapat rasa sangat perubahannya kecuali kami dah tidur sekatil, dan saya boleh folow ke mana dia pergi. Nak kata berkasar ngan suami, Alhamdulillah belum lagi kot..plus memang dari sebelum kawen saya hormat dia, jadi takde masalah untuk terus respect dia sebagai suami. Sebelum berpisah dah boleh salam cium tangan dan dia cium dahi saya..ok itu sangat sweet.


Keluarga pulak so far ok lah. Cuma saya masih kekok panggil mak. Dari kecik panggil cikbik. Abah dia pulak still tersasul bahasakan pakngah. Hehe..biasala tu.. Dia plak baru je kenal pa masa kenal saya, so awal2 lagi pa dah bahsakan diri dia pa..so dari sebelum kawen dia dah panggil pa, so, takde masalah untuk mereka kan.. Dan bila balik puncak life kami sama macam bertunang dulu.. Handphone je sebagai pengganti. Setakat ni baru 2 hari je berpisah. Tapi bermula ahad ni memang weekend je masa kami bersama. Tu pun dia still kena pergi klas weekend. Asalnya dia nak extend study this sem, nak banyakkan masa untuk kami la. Tapi bila fikir2 balik rugi plak masa kan..jadi dia cuma ambil 2 subject this sem, so kelas kurangla sikit..


Lainnya saya rasa takde beza sangat lagi. Cuma nak keluar kena mintak izin dia lepas ni even pegi kedai depan. Dan insyaAllah akan cuba pakai tudung setiap masa. Sebab actually saya still on off lagi. Si dia dah bising pun.hehe... Akan cuba lagi selepas ini ok..


Perasaan..indah..tu je boleh cakap. Semoga keadaan ini, perasaan ini, kekal ke akhirnya..


Published with Blogger-droid v2.0.1

2 comments:

  1. hi dear~

    becoming wife memang amat menerujakan,haruslah feeling2 bagai.yg penting hati ikhlas buat semua tuk suamikan?!

    btw,awk senyum cantik lah =D

    ReplyDelete
  2. Hai izzah..
    Thanx for the comment..xsangka plak ada org baca..act, it just a diary but bila ada yang baca rs mcm wow sket..hehe..btw saya suka entry awak menjadi isteri itu syurga..got someone to share my feeling.best..thnks dear..

    ReplyDelete