Wednesday 26 December 2012

Critical

Post titlle nk propaaa je..ngeh ngeh..yaaa its critical time for me now since final exam is just around the corner..mak stresssss okeh. anak uwek uwek..memang ade mak mertua tolong jaga..tapi hati ni..hatiiii...boleh kau pekakkan je telinga dengar anak nangis??tak boleh okeh..mesti nak pergi tengok nak dodoikan bagi tidur semula..anak pulak tak mau minum susu ngan botol..nak yang ori jugak. dah tu camno??sekali dia bergayut mau setengah jam..anak jantan memang kuat la makan..tapi even stress2 pun bila pegang dia, cium dia, hilang segala..bahgia je..rasa takde masalah..dia pulak very good boy. tak banyak ragamnya..cuma siang2 ni dia nak tidur berpeluk, berbuai dalam dukung..macam mintak buai lah tu..esok nak taknak abi nya kena beli buai jugak..ingat tak nak ajar berbuai..tapi apakan daya..tak pelah yang penting dia tidur lena dan cepat membesar. aritu timbang 20hari dah 3.5kg..besar dah anak aku..heh heh..rasa bangga okeh. arini baru ari ke22..another half untuk habiskan pantang...seksaaaa...dah mula bosan makan benda sama. tapi luka dah baik ni, so boleh la makan ayam dah lepas ni.

Now me and iman dah kat puncak. Nak amek test yang dah termiss since 3minggu saya bercuti. dah setel semua, jumaat ni balik semula temerloh..macam ni la nak kejar semua benda dalam satu masa..nak study, nak kawen, nak anak..itulah yang saya kena bayar untuk semua ni..berpantang tak kuat mana lah bila dah ke sana sini..tu pun mujur ma saya tegas sket orangnya..dia bekalkan jugak ubat barut, tungku bagai untuk saya kat sini. tinggal saya je lah nak disiplin kan diri ke taknak. kalau rasa nak cantik, nak sihat kenalah rajin n kuat semangat sikit. ni ade la mak mertua tolong jaga but next week pandai2 saya la nak jaga diri..dah kena berdikari. berbarut, bertungku sendiri..pastu nak jaga anak, nak study untuk final pulak?wahhh kuatnya saya kalau berjaya buat semua tu..ramai orang cakap salute la kat saya, kuat semangat..hrm...nampak je macam kuat..banyak jugak bergantung dengan orang, menyusahkan orang. itulah saya di ketika ini...tambah belas kasihan lecturer dan kawan2.. itu semua membantu saya untuk terus kuat mengharungi semua ni..lagi 22hari saya double merdeka.. 17jan habis pantang..19jan habis final. lepas tu horayyyyy..boleh anjer2 dengan iman puas2..boleh jaga dia dengan tenang..boleh jalan2, shopping2 and ready untuk family vacation march nnt.yahooo!!seronotnye..dah lama tak pergi holiday dengan family..kali ni bawak anak dah..bestnyer..dah lama rasa nak bercuti..setahun dah hidup dalam kepenatan.akhirnya tinggal 22hari lagi..tp nak sampai 22hari tulah..hrmmmm...panjang keluhan ni..lecturer sem ni mmg A..sangat memahami situasi sy even lecturer lelaki..klu madam2 tu memangg la diorang faham,diorang tau tapi yang bujang lelaki pun tersangat baik..siap datang kerja esok even sedang bercuti sebab nak bagi saya jawab test..jasa mereka memang tak terbalas.Allah saja yang membalasnya..

Wahhh seronoknye mengupdate belog sedangkan esok ada 3 test untuk 3 subject..rasanya every semester memang camtu..tengah stress camni la baru rajin nak mengupdate blog. Baru nak merapu2 kat blog ni. okay jom sambung study..nanti bila rajin nak cite pengalaman bersalin plak..seram masih belum hilang..wahh budget seram sangat je..padahal amek epidural..manalah seram mana..haha..k bye.

No comments:

Post a Comment