Tuesday 26 August 2014

Konflik rumah seperti yang dibayangkan

Assalamualaikum

Hrm..tajuk die macam sedih je dop? Eleh baru sikit..nanti macam2 hal lagi.. sabar..sabar.. memang kalau boleh aku nak abadikan setiap perkara yg aku lalui dalam perjalanan menemui rumah idaman. Ye la takkan nak kecoh kt fb plak. Benda pun baru diperingkat awal..so selalu tak boleh tidur skang..jadinye marilah update blog..

Hrm..Alkisahnye kami yang terlalu teruja bila jumpa rumah aritu sampai lupa nak tanya freehold ke leasehold..sekaliii.. leasehod boley rumah ni??!! Derrr sgt kan sebab kitorang kalau boleh nak freehold. So macam agak frust la.. so tadi tanya2 hubby cakap try la cari lain lagi. Hrm..bukan senang nak cari freehold skarang. Mostly mmg leasehold. Tapi td try2 la kan bukak mudah.. sekaliii again buat aku takleh tido semula. Double storey harga still dlm budget n rumah cantik sgt..siap dah ade KC and ceiling plaster bagai. Pendek kata kalau masuk cuci kaki jela.. walaupun sebenarnye aku ni tak berkenan sgt rumah double storey tapi KC die cantekkk..berbaloi sgt kalau dapat. Lagipun melihatkan rumah single storey skarang sedihnya ya ampunnn..nk duduk tu boleh tp peningla nk mikio nak guna setiap inci ruang dgn baik..salah susun atur abesla sempit..

Hrm..aku dah suka sangat rumah ni..cepat benor aku ni jatuh cinta..ater sume rumah cantik2..tgk rumah tadi terus takleh tido.. tapi kan..dekat jalan gambang..tempat banjir tu even situ tak banjir tp kalau banjir terkepung wei..dan risiko utk terkena banjir tu ade..trauma aku dgn banjir kt kuantan nih.. hrm..nak try tdo la..taknak bebel lagi. Tak sabar nak selesai semuanya..rumah oh rumah.. ya Allah kau permudahkanlah urusan kami..amin ya rabb!!

No comments:

Post a Comment