Saturday 23 August 2014

Mabuk

Assalamualaikum

First of all ucapan takziah buat keluarga dan rakan2 penumpang dan anak kapal MH17.. Allah..berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Sayu rasa hati pagi ni lagi2 baca tentang anak2 mangsa.. luluh hati.. semoga mereka tabah menghadapi ujian dari Allah.. sesungguhnya dari Dia kita datang dan kepada Dia jua lah kita kembali..

Al-fatihah...

Haa korang jangan pulak memandai bile tajuk entry ni mabuk..bukan morning sickness ye. Mentang2 aku ni branak je kan..pantang je sebut term2 sebegitu.. pheww.. kali ni mabuk lain la u olls.. kan aku pernah cakap aku ni tak boleh kalau mengidam kan sesuatu.. mestib aku mcm 24jam dalam kepala memikir sampai terbawak2 dalam tidur.. tapi yg sebelum ni macam nak handbag lah..baju la..handphone la..bnd yg ade duet je grab la kan..sehari setel dalam genggaman. Tapi kali ni lain..

Hrm..alkisah mula2 hubby cakap nak tukar kereta baru. Aku pun macam..eh belum 3thn kot kereta tu..rugi la track in nanti tp takpela..aku suka je..yang aku tau aku dpt kereta baru.hahaa.. tapi bab kereta ni aku takde la mabuk kepayang sgt. So so je excited dia.. pastu one day hubby ckp dari kita tukar kereta baik la beli rumah. Aku pun dah macam tingggg..kepala ligat rumah macam mane yang laki aku nak beli ni..bile dah citer2 ok dah tau budget sume and jenis rumah ape yg kami nak beli.. so ape lg pencarian pun bermula..belum ape2 dalam kepala aku of course la dapur aku nk macam mane..berangan dah..rumahnye pun tah mane2 lagi.hahaaa...laki aku sound dah jgn berangan sgt takut kecewa. huhuuu.. so aku takde la nak cite detail pasal rumah semua cuma yg aku nak cite esok 2nd step bermula..ade 2 appointment nak tgk rumah... I is berdebor u olls.. and yg aku nk cite aku mabuk dok search everything pasal rumah.. deko macam mane..kitchen kabinet macam mane.. panduan beli rumah dan macam2 la yang berkaitan. Sampai sanggup tdo 2 3pg.. aku harap entry ni nanti jadi kenangan which is 1st entry cerita pasal rumah pertamaku.. harap ade la rezeki utk memiliki rumah sendiri dalam masa terdekat ni. Aminn.. doakan aku ye.. aku nak tdo dah ni..esok nk jumpa owner rumah.. excited okay..harap2 rumah tu ok dan tak perlu banyak renovation.. maklumla rumah 2nd hand u olls.. kalau banyak nak kena baiki jawabnye xde lg la kitchen kabinet aku.. sob..sob.. eleh ckp mcm sure dpt rumah tu. hahaa..  till then..tataa..

No comments:

Post a Comment