Tuesday 5 August 2014

Riang ria raya 2014

Assalamualaikum..

Hari ni dah 9syawal...mood raya pun dah kelaut lah. Tapi tahun ni betol2 rasa puas raya..cuma xpuas mkn rendang. Hahaa.. raya just nice jatuh ari isnin..so cukup masa b4 and after raya..dpt duduk rumah kedua belah family dgn puas.

Raya tahun ni pun dengan ahli baru..gegirl pulak. So I is excited sgt. Tahun ni tak dapat betol mengawal nafsu shopping..ampun encik suami..thn depan saya CUBA control..CUBA ok..haha..bukan ape..tak menahan weh tgk baju bby gurl cecomey semua. Ikutkan banyak betol pembaziran tahun ni. Kalau di kira secara kasar mau 5k abes ngko..adess..abes tu ngengade beli baju kurung on9 sekalinye xkena ngan badan..maklumla body I pelik sket. Badan pendek. Dah tanpa I pinta laki I yg kasihan ke bini beli la baju lain..sob..sob..cian die..actually xkesah pun kalau tak ganti baru..pakai je mane ade..aku ni sejak ade anak xmengesahkan sgt psl diri sendiri..yg penting anak2 n suami cantik dan hensem dihari raya..mcm thn lepas aku xshppng pn sgt utk aku..tp thn ni mcm2 encik somi blanje..atas sampai bawah complete okeh!! So thn depan kite so so je..2thn skali je kite sakan raya ye. Yeke tu?? Hekhek...

Raya tahun ni kami beraya belah encik somi di jengka...dan tahun ni paling sikit kot g braye.aku siap dpt tido raya 1st..tak pernah ok..tapi kat jengka mmg camtu..raya 1st tggu org dtg rumah je..belah ptg pegi kubur pastu rumah aiteh ngan aide..sepatutnya lepas solat raya balik rumah aku tp thn ni parent aku beraya kt pekan la pulokk...so 2nd raya baru dapat jmp diorg..baru balik temerloh..3rd raya pun kat temerloh and still duduk rumah je...dan raya2 seterusnya pun kat temloh smpi sabtu baru blk kuantan. Sehari pegi sebuah rumah je camtu..so raya tahun ni yang meriahnye shoppng je la..baju anak2 6-7lai..mak die 4-5lai..apak die a.k.a banker 2-3lai..haha..nmpk tak kat situ? ?
Redho je la abi..dah mmg cenggitu lumrah hidup ini..hahaa..pastu baju2 tu pakai dok umah je..sedih ke tidokkk?? Ni dah 9syawal xde plak lagi dpt jemputan open house.tak puas pakai baju raya. Hahaa...

Actually nk cite ni..ms dok melilau cr baju ganti yang tak muat tu terjumpa la butik padieka racolta..amboii sgt name butik die. Baju die kussmangat cantik murah n suit utk org size2 pelik mcm aku ni..so xcited la jugak bile jmp butik ni..dari baju..handbag..shawl. .kasut sume cantik2lahh ..yang tak cantiknye service die..masa fitting baju aku size ss..skirt plak xmuat ss lalu mintak size s..mlm raya tgh iron tgk size....ss die bg..spoil!!! What to do..sarung ajela even xblh zip abes..dah tu tak sedondon la..dah la baju satu lg besar yg ni kain plak kecik..aku mmg dah down la kan..esok2nye aku complain kt insta die..then die srh tukar but make sure in tag lg kata die..mmg dah xde la tag cite die..pastu die ckp mst unwear..haha..ade aku mengesahkan?? Aku ckp pakai utk bergambar je padahalll..bia die..kite ajar sket careless sgt..dah la xfriendly langsung. Syg kan...butik dah best cenggitu service kantoi..so kesudahannya dptla aku kain baru tp bile la blh pakai tah..raya haji la jawabnye..

Gambar raya pun sedihh..biase la bile ank kecik ni. .sshnye nk bergambar taw..lyn je la ape yg ade...jommm

No comments:

Post a Comment