Sunday 26 October 2014

Cerita tentang business

Assalamualaikum

Ececehhh...tadi kemain not in mood 4 writing la bagaiii..sekali keluarrr satu entry lagi...actually not in mood ckp pasal kesihatan anak2 yang xberapa baik lately..stress..sedih..tapi tu semua normal kot..bile anak dah 2 ni demam ke flu ke mane boleh sorang2...kena share gtuuu kate ko!!pastu even de2 still bf kenapa antibodi tak kuat pun persoalannya... huhuu..dulu iman tak pernah demam or flu lama2..tu yang bila kena macam ni agak stress..hrm..takpela..doa ummi supaya anak2 ummi cuma demam biasa2..nothing serius ye syg...

Back to the topic.. rasanya dah lama janji nak cerita pasal business ni..alaa business kecik2 je u olls...jual pun kt family ngan kawan2 je..ade jugak la terlajak sorang 2 yg xkenal kan..Alhamdulillah...good start I guess..huhuu..

Alkisah bermula saja nak test market aku jual baju2 aku yang dah tak pakai dlm group prelove kt fb. Pastu dapat sambutan yg agak menggalakkan..jual pun xamek untung pun..saje nk clear wardrobe.. yang penting nak belajar deal dgn orang..pastu slow2 aku jadi agent dropship jual baju2 baby..mula2 macam sedih la jugak xde sambutan. Pastu supplier buat promo turtle lamp yang tgh in tu..aku xtau pun masa tu bnd alah tu tgh in..saje2 promote la sbb tgh promo katanya..sekalinyaaa xmenang tangan aku melayan wassap menderu masuk. Diorang ckp aku jual murah sgt..tempat lain rm40 pun ade..tu tak masuk postage. Aku plak jual rm33 inc pos..tu yg menderu kot. Then baru la aku tau bnd tu tgh in.. Alhamdulillah..rezeki anak2 mungkin.. ade kawan aku sorang tu sampai 8bijik doe borong...seronok sgt perasaan masa tu bila 1st time brg kite jual dapat sambutan luar jangkaan..unexpected ngko!!sebulan jugak demam turtle lamp melanda..pastu dah xde permintaan lagi dahh..promo pun dah tamat..pastu jual balik baju2 baby..masih slow..its ok la..bukan keluar modal pun kan..pastu mcm boring xde business aku melangkah satu step lagi..terjumpa ig shop jual bandage skirt baby...awww so cute..aku jatuh cinta sgt2.. Alhamdulillah hubby pun very supportive sudi suntik modal. So now baru seminggu berjualan..nampak takla selaju turtle lamp. Aku dah nervous ni..takut tak dpt rolling modal kan..huwaa..tp org ckp mula2 biasa la kan..insyaAllah akan struggle promo lagi..wish me luck dear..rasannya dah jatuh cinta dengan on9 business ni..mmg impian aku dari dulu kot. Cuma tak tau nak mula mcm mane je...harap2 ade rezeki kami anak beranak..amin..

K lah lea berak.hahaa...tataaa

No comments:

Post a Comment