Wednesday 4 February 2015

24jam aku!!

Hye all...!!!
Actually tak sabar2 nak up entry percutian pertama kami berempat..tapi kerajinan untuk bukak laptop masih tak sampai2..nk up entry tu kat laptop kasi proper skett..muehe...

Bila dah ada anak dan suami ni 24jam yg aku ade ni amatlah berharga dan jarang dibazirkan begitu saje..huhuu..ye ke...well aku pun manusia biasa..kadang2 malas tu tak dapat dibendung..

Dulu aku ade jugak bgn seawal 530 pagi..tapi now dah xblh ye..biasa hubby bgn nk g keje kol645 baru aku bgn skali..huhuu..prestasi makin buruk..tp sempat la subuh kan..subuh gajah kate ko..pastu bgn siap2kan suami pegi keje..suami pegi keje cepat2 masuk dapur siapkan mkn anak..itu yg utama..selalu nya makanan siap anak2 pun bgn..kol8 dah bgn diorg tu..kadang2 sama bangun dgn aku..itu time kelam kabut sket la..blh bikin gadoh..laki I olls plak anjerrrr tak tahan..spenda nak kena hadap depan muka...err..klu kena cr sendiri alamat mulut pokpek la...huhuu..anjerrr angat ierrr...spenda ngan stokin mmg nak kena letak atas katil siap2....

Then dah suap anak kecik mkn anak besa confirm ajak beli kuih..so keluar cari breakfast kalau rajin g pasar skali..blk dr beli brkfst on business dulu..promote2 brg dulu sbb selalunya around 9-10 pg ramai yg tgh on9...klu ade customer layan sampai anak kecik tdo baru blh masak ke mengemas ke..tu pun depends pada selama mana die tdo..biasanya 10mnt..sempat la mnd n kemas rumah..masak slalunya mmg xkn sempat... biasanya tapau je mkn mlm..mkn siang plak ikut mane sempat..biasanya goreng telur je mampu...sebab bile si kecik tu tak tido aku mmg xblh buat ape...hanya boleh on9..so tu la masa utk promosi..layan customer..n survey brg2 rumah...so siang mcm tu jela..klu anak tdo buat ape ptt..ptg dlm 530 bwk diorg main kt luar..kadang2 budak kat cni rajin layan..so masa ni la aku amek peluang bg diorg jaga budak2 aku siap2kan diri utk sambut suami..tp kejadian jarang berlaku..selalunya mmg tak sempat pun mnd..sempat kemas rumah je supaya mata laki tak sakit blk keje tgk rumah bersepah..tgk I olls busuk dan serabai takpe lagi kot...huhuuu...lepas maghrib pulak biasanya family time..lepas mkn masa ni la main2 dgn anak..layan iman lompat katil..umi abi sama naik kena lompat skali..adik join gelak je...main geletek2 anak..kadang2 apak die gatal gak geletek2 mak die skaliii... ngehngeh... sampai la ank kepenatan lalu tido..anak dah tido biasanya masa utk lyn suami pulak..buat kopi..teman die sap kok sambil borak2...tapiiii lately aku selaluuuu sgt tertidur masa tdokan ank..kenapa ntahhh.. bile aku tertido slalunya bgn pg tu laki akan tarik muka...huhuuu...dah cakap laki I olls tu nampak je garang..tapi anjerrr kusssmangatt!!!  Sekian 24jam aku!!!!

No comments:

Post a Comment