Thursday 18 February 2016

Al fatihah buat tok ayah

Khamis lepas iman and lea hilang seorang lagi moyang... Kali ni moyang laki... 5bulan lepas pemergian mak abang.. Tok ayah merupakan ayah kepada miL aku... Tapi keduanya divorce masa miL 7thn lagi... Lepas divorce arwah mak abang lari ke pahang..dan jadi orang pahang sampai akhir hayat dia.. Kiranya miL aku membesar dgn ayah tiri... Dan miL aku asal ialah orang kelantan..kiranya laki aku ni ade darah2 kelantan tu... Selama 4tahun kawen sempat la 3kali aku bertemu arwah.. Kiranya setahun skali kami akan balik kelantan jenguk arwah...tp tahun ni aku cuma sempat bertemu dengan jasad dia je...

Hari tu pa dan ma baru je balik dr rumah aku... Tgh landing atas sofa nk rehat fiL aku call... Dgr2 husband sebut tok ayah dah xde? Innalillah... Sedih jugak sbb baru nak merasa ade atuk... Wpun tak rapat...jmp pun br berapa kali tp aku ttp rasa sayang... Isteri tok ayah yang kami panggil mek tu baikkkk sangat... Adik2 beradik miL aku belah sana semua baik2... Memang aku seronok je tiap kali blk sana..di layan macam raja... Tapi lepas ni tok ayah dah takde xtau la husband nak lagi tak blk sana...

Tok ayah... Wpun umi sempat beberapa kali je jmp tok ayah..umi ttp syg tok ayah.. Darah tok ayah mengalir dalam darah suami dan anak2 umi... Umi seronok sgt diberi peluang rasa ade atuk.. Alhamdulillah umi dpt cium tok ayah buat kali terakhir hari tu... Semoga roh tok ayah di cucuri rahmat dan semoga tok ayah di tempatkan bersama orang2 yang beriman... Alfatihah..


No comments:

Post a Comment