Friday 5 February 2016

Luahan hati

Tiba2 rasa nak bersembang.. Tentang kehidupan setiap hari... Kadang2 aku rasa malu pada Allah... Aku rasa Allah dah bagi segalanya dekat aku... Syukur sangat pada usia macam ni aku masih ada pa..ma.. Dan both in law masih sihat... Punya keluarga yang baik2... Family mertua yang sayang dan jaga aku... Ade anak2 yang mudah dijaga..yg sihat..comel... Yang penting yang paling aku syukuri aku punya suami terbaik.. Penuh rasa tanggungjawab bukan hanya pada aku dan anak2 tapi pada mak ayah die pa dan ma.. Pandai menggembirakan hati org tua.. Allah.. Ape lagi yang aku nak mintak... Dari segi kewangan pulak bukanlah susah dan bukanlah senang sangat... Aku dan suami memang bercita2 untuk jadi kaya.. Bila kaya banyak benda kami boleh buat.. Nak tolong keluarga..nk tolong orang ssh..nak travel around the world.. Sekarang bukannya taknak travel oversea semua.... Giler ke xnk....Banyak bnd kami nak dahulukan.. Plus husband masih terikat dgn jadual kelas.. Mmg susah nak plan ape2.. Tapi nnt husband dah xde klas anak2 pulak sekolah..haha..padan muka aku..lagipun mmg xde keberanian nak travel luar negara dgn anak2 kecik.. Makan ape semua mcma mane? Anak2 dah la cerewet makan.. Ade jugak niat nk honeymoon berdua je..tp husband mcm xsampai hati tggl anak2... Aku pun tak sure sanggup tak g jenjalan tggl anak... Aku tak rasa aku boleh.. Nnt nampak swimming pool mst ingt kat anak..ishh xboleh akuu.. Klu rs nk honeymoon sgt bwk mertua ke..diorg blh tgkkan anak2..hahaa.. Business pulak semakin berkembang..follower bertambah..kira tak banyak sgt pun tapi ade peningkatan... Alhamdulillah... So ape lagi yang aku nak... Kiranya aku punya segalanya... Tapi kadang2 masih lupakan Dia yang bagi semua nikmat ni.. Menjadi kaya itu satu impian.. Klu Allah cakap ade rezeki jadi kaya Alhamdulillah.. Kalau tak pun cukup lah Allah bagi nikmat kesihatan.. Di kelilingi orang2 tersayang... Ade rumah yg selesa..kereta untuk bergerak.. Paling tidak ade rezeki jejak rumah Allah... Paling penting aku suami aku kekuatan aku terus ade disisi..semoga Allah panjangkan umur dia dan diberi kesihatan untuk jaga kami..bimbing kami.. Alhamdulillah..akhir2 ni husband dah mula solat jemaah ke surau tiap hari.. Klu tak sempat skali pun at least isyak die akan jemaah kt masjid.. Kadang2 waktu subuh pun pegi surau.. Dulu iman takut2 nk g surau..tkt bunyi speaker.. Sekarang dah suka..so tak lama lagi harap2 aku pn blh join jemaah kt surau... Alhamdulillah...


No comments:

Post a Comment