Tuesday 25 September 2012

Its 25 September..

Yeah..today is 25sept..and im 25 today.. Alhamdulillah, syukur Allah telah memberi saya peluang berada dimuka bumi ni sudah 25tahun..suku abad dah..dah tua makcik ni.. Nothing special today.. saya pergi kelas dan balik kelas macam biasa, incik suami pulak kerja macam biasa and malam selasa seperti biasa dia main badminton.. its just special wishes from him last night.. dia kan jarang cakap i love you.. so, malam tadi dapat la dengar..selalunya dengar i love u too je.. mencikkk!!! hehe..

So far, apa agaknya perkara yang saya miliki sehingga hari ini? Alhamdulillah.. almost perfect.. eh ye ke? mana ada kehidupan yang sempurna kan..of course tak..tapi Alhamdulillah saya sudah punyai keluarga sendiri. Encik suami dan baby dalam perut ni. Hari ni dia asyik gerak tak henti-henti. Teman ummi kot..dia kesian abi tak dapat bersama today.. Its ok..ummi tak kisah pun.. weekend nanti kan nak celebrate ngan atuk n nenek.. Selain dari mereka berdua yang tak ternilai dalam hidup saya, saya rasa saya tak punya apa2.. wahhh..terukkan.. dah 25 but still nothing! Kereta tu ada la..tapi pemberian encik suami. i mean benda yang saya ada sendiri menggunakan titik peluh sendiri..oh tiada okeh!! Erm tak pelah.. sikit masa je lagi saya akan menggenggam segulung ijazah..insyaAllah..itulah satu lagi perkara yang boleh membanggakan. Tak pernah pun terlintas kat fikiran nak belajar setinggi ni. Nak habis diploma dulu pun semput. Konon2 lepas diploma nak kawen terus je, tapi haha..harapan la kan that time.. insyaAllah habis je digree nanti akan bekerja keras untuk memiliki rumah sendiri pula. Business still dalam perancangan. Kalau takde aral, before bersalin dah start my business..Doakan kejayaan saya ok. Saya ingat, habis je study nanti kalau susah sangat nak dapat kerja pun at least ada business kan..so, insyaAllah..sedang diusahakan.

A big thanks to my mom yang lahirkan saya 25tahun dulu. Erm dah pregnant ni baru la tau susahnya ma dulu masa pregnantkan saya. Sebab ma pun macam saya, mabuk teruk. Seksanya Allah je tau. Kalau la saya tau, saya takkan melawan cakap ma dulu, saya nak jadi anak terbaik untuk dia. Banyak perkara yang saya dah lukakan hati dia. Saya tau tu. Sampai sekarang pun sejak kahwin saya tau ma kecik hati dengan saya. Dia rasa saya makin jauh dengan dia. Selalu balik rumah mak mertua je. Entahlah...apa boleh buat, kita ni isteri, kena la ikut cakap suami. Sebenarnya takdela tak adil sangat kami ni, cuma mungkin ma masih berasa sedih kehilangan sorang lagi anak perempuan dia. yelah dekat 25tahun dia jaga saya, besarkan saya, bagi kasih sayang sepenuhnya, now dah jadi hak orang. Dah tak boleh disuruh-suruh buat itu ini. Ma masih belum biasa dengan situasi ni. Dulu saya lah yang boleh diharap buat kerja rumah semua. Malas2 saya pun, siap jugak keje umah dia. Akak dari kecik duduk hostel, saya yang lama duduk rumah. Maybe sebab tu ma terasa sangat kot. Papepun ma tetap mak terbaik yang saya ada.. takkan ada penggantinya..Terima kasih atas didikan ma. Ma mendidik saya cukup sempurna, cukup makan, cukup pakai, mungkin tak sporting macam pa, tapi balance la..Alhamdulillah anak2 dia semua jadi orang. Takde yang rosak akhlak ke apa..Tahniah ma..you are the greatest mom in the world..i love u so muchhh!!semoga syurga lah tempat ma nanti..


No comments:

Post a Comment