Wednesday 21 September 2011

Gangguan

Semakin dekat wedding kami macam semakin banyak dugaan yang datang. Saya faham dan mengerti ini lah kerja syaitonnn yang cuba menggagalkan rancangan kami untuk membina masjid. Tapi saya begitu takut dengan gangguan dan dugaan tersebut. Saya akui memang salah saya melayan message perempuan tersebut march lalu, saya sangkakan semuanya dah berakhir. Entah kenapa dah september cerita tu di ungkit kembali. Katanya saya menjadi punca mereka membatalkan rancangan pertunangan mereka? eh apa semua ni, saya tak pernah mengganggu mereka. Mereka lah yang mengganggu hidup dan emosi saya sedari dulu lagi. Tapi akhirnya saya yang menjadi punca. Sangat tak adil. Sampaikan makcik dia menghubungi tunang saya. Motif? untuk nasihatkan saya untuk tak kacau mereka. Entah siapa yang kacau mereka. Saya atau mereka? Saya tak pernah ambil tahu apa dah jadi pada mereka. Saya dituduh menghina keluarga dia. Sungguh tuduhan tersebut membuat saya sangat sedih dan kecewa. Dari dulu saya lah dikatakan menjadi punca sedangkan yang lalui segala kepedihan, kesakitan adalah saya bukan dia.
Saya tak tau siapa yang harus saya persalahkan, saya akui saya juga bersalah ikut campur urusan mereka. That was a big mistake. Tapi hanya tuhan yang tau niat saya ketika itu. dan biarlah tuhan saja yang tentukan. Kebenaran akan terbukti nanti. Apa yang saya harapkan dia tidak lagi mengganggu saya mahupun tunang saya. Tolong biarkan kami bahgia, kami tak ganggu pun hidup kamu semua. Semua yang dah berlalu lupakanlah, Jalani hidup masing2 dengan bahgia. Saya doakan kebahagian kalian. Jangan pernah muncul dalam hidup saya lagi. Mujurlah tunang menerima semua ini dengan tenang dan positif. Terima kasih lagi sekali sayang..kalau lah saya tau semua ni akan berlaku saya tak ingin pun mengenali dia mahupun keluarga dia. Terima kasih kerana berjaya membuatkan saya membenci kalian semua. Setelah hampir 2tahun berlalu barulah perasaan benci ni hadir. Semoga dengan perasaan ini akan membantu saya melupakan mereka semua terus dari hidup saya.




No comments:

Post a Comment