Tuesday 16 August 2011

DIA

I love letter D..semua tajuk entry saya stakat ni bermula dengan huruf D..hehe..kebetulan saje la tu..hari ni topik nak lain sikit. tiba-tiba dapat idea dan rasa ingin menulisnya di sini. DIA..sape DIA tu? erm incik tunang la..Mohd Azlan Zulkifli. Yer..dia yang telah mencuri hati saya..hehe.. entry ni saya dedicate khas untuk dia. Saya tak tau la semua orang atau saya je rasa macam ni pada bf,tunang atau husband mereka. Tapi memang saya rasa saya perempuan paling bertuah atas muka bumi ni kerana saya memiliki dia. Kalau nak cerita memang tak habis tapi part yang buat saya sangat jatuh cinta dengan dia ni adalah sifat bertanggungjawab dia. Bukan pada saya sahaja tapi keluarga, kerjaya dan juga dengan kawan2 dia. Masa mula2 saya kenal dia saya sangat suka tanpa sebab. Dia tak melayan saya macam dia nak saya, tapi saya suka dia. bile saya rasa saya dah mula sayang dia dan tiba2 saya rasa takut sebab saya rasa saya tak boleh pulak nak terima dia sebab dia nampak macam kurang pedulikan saya. Macam tak pandai ambil hati saya. Bercakap kasar. Tak layan saya macam girlfriend dia tapi macam dia layan adik2 dia je. Dia macam cepat marah. Masa tu saya takut nak teruskan tapi saya cuba. Dalam fikiran saya masa tu mungkin saya perlu cuba kenal lagi hati budi dia dengan lebih dalam dan saya teruskan sampai satu masa saya rasa saya dah faham kenapa cara dia macam tu dan banyak kebaikan bila dia bersikap macam tu. saya ni orang yang degil, jadi bila saya ada dia dan dia tegas saya rasa dia boleh membimbing saya. lama2 saya dapati juga yang dia sangat2 seorang lelaki yang bertanggungjawab. walaupun masa tu saya dan dia belum ada ikatan apa2 tapi dia sangat menjaga saya dan tidak pernah berkira wang ringgit. cuma takde la dia ikutkan segala keinginan saya. kalau dia ikutkan sangat memang dah bankruptsi dah dia hari ni. ada benda yang dia akan tolong dan ada benda yang dia nak saya usaha sendiri. sekarang bila dia dah jadi tunangan saya, lagi lah dia nampak sangat bertanggungjawab. saya ni takde sumber kewangan sebab masih study jadi banyak persiapan kahwin dia yang keluarkan duit.bukan banyak tapi semua. Saya tau betapa susahnya dia nak cari duet untuk majlis kami. Dia terpaksa berhabis sebab saya takde sumber pendapatan. sekarang hari2 die keje jauh2 sebab nak cari duet lebih. saya tau die mesti sangat penat menjadi seorang staff tnb dan dalam masa sama seorang student. Bayangkan kehidupan dia, weekday dia kerja, pusing 1 perak setiap hari dan weekend drive pula ke kL untuk pergi kelas dan sambil boleh spend time dengan saya. balik dr kL sambung kerja pulak. Jadi takde 1hari pun dalam hidup dia bercuti. sebenarnya saya sedih dan kesian dengan dia. Semua yang dia lakukan untuk kesenangan kami in future..saya tau dia nak saya bahgia dan senang hidup dengan dia. dia selalu cakap saya anak orang senang, nanti hidup dengan dia susah. Padahal saya bukanlah senang mana. takdela sampai semua yang saya minta dari parents saya akan dapat. cuma kadang2 ayah saya akan memenuhi permintaan anak2. Bagi saya cukup makan pakai dan ade rumah dan hidup bahgia sudah memadai. daripada hidup serba mewah lepas tu dia ada perempuan lain. saya rela hidup susah. sebenarnya saya fobia untuk di lukai sebab tu saya taknak hidup kami senang sangat, saya takut dia lukai saya. Cukuplah sekali je dalam hidup saya, saya di lukai, dikhianati dan di sakiti. Tuhan bagi saya rasa semua tu dulu supaya saya menghargai kebahagiaan yang saya miliki hari ini. Setiap kali saya solat saya mohon agar saya tidak lagi merasai kesakitan itu dengan dia. Saya memang fobia dan bila dengar orang putus cinta ke putus tunang ke saya yang emo lebih sebab saya dapat rasakan kesakitan seorang perempuan yang dikhianati. sakit tahu. emo sudah..kembali kepada cerita dia tadi. InsyaAllah dia tak akan mengulangi perbuatan si polan tersebut. Dia pasti akan terus bahgiakan saya sehingga ke akhir hayatnya..InsyaAllah..saya percaya pada dia. Dia lelaki terbaik yang pernah hadir dalam hidup saya...saya nak dedicate lagu ni untuk die..hanya dia..lelaki terakhir dalam hidup saya. InsyaAllah..

Because You Loved Me

For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I'll be forever thankful baby
You're the one who held me up
Never let me fall
You're the one who saw me through through it all


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I'm grateful for each day you gave me
Maybe I don't know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You've been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


I'm everything I am
Because you loved me

psttt: saya akan nyanyi lagu tiap kali kami pegi karaoke.mungkin dia pun dah bosan dengar.hehe..

No comments:

Post a Comment