Thursday 4 September 2014

20 facts about syazira

Assalamualaikum

Amboiii sangat..nak jugakkan...

1. Pemalu. Tapi kalau dengan org yang aku kenal bagaikan xmau berhenti berkata2..

2. Rendah diri sangat. Dah memang kemetot fizikal pastu mmg rendah diri yang melampau. Sampai tahap menzalimi diri sendiri.

3. Tak percaya pada diri sendiri. Rentetan dari sifat rendah diri yang melampau, confident level mmg low nak mampos. Semalam tgk blk video aku present mcm nk hempas je tab tu. Ape ke bodoh sgt suara ketar2 mcm nak nangis.. benci!!!

4. Penyabar. Huwaa dapat laki macam laki aku tu kalau tak bersabar memang boleh membawa keretakan rumahtangga.. dan boleh jadi anak derhaka. Hahaa.. org kata sabar itu indah..memang pun..dah bnyk aku dapat rasa nikmatnye bile bersabar. Besar hikmahnye..

5. Suka pendam perasaan. Aku kalau terluka memang pendam. Aku bukan org yg kuat bebel. Paling2 air mata jela..pastu tido..esoknye ok la aku..

6. Pemalas. Haaa ni aku tak suka ni. Kenapa eh. Malas. Satu je aku rajin. Kemas rumah. Suka kemas rumah je. Lain tak suka.

7. Susah melupakan. Bukan susah nak lupa bf lame je. Susah nak lupa kawan baik yg masa tu baru darjah2 kot. Seumur hidup selalu tringat2 kt die sampai la fb wujud n menemukan kami semula. Eh tapi tidakla bermakna aku masih terkenang2 exboifren..kang ade plak salah paham..dah penah kenal cane nak lupa plak.ape maksud melupakan ek? Melupakan kenangan? Perasaan? Perasaan mmg la dah xde.ko gile kalo ade? Kenangan tu ade la certain2 yg xleh lupa..bukan sengaja tapi dah benda ade dlm kepala. Mostly mmg dah lupa even suara and cara bercakap ke ape sume dah xingt langsung.. I swear!!

8. Jiwa kental. Wpun laki aku cakapnye kasar. Kadang2 dibangangkan saje aku ni..tapi dah terbiase. Tapi klu time nk period mencari pasal la namanya..

9. Nampak macam tak amek port padahal makan dalam. Contoh masa ayh aku srh aku belajar kenal2 laki aku. Die punya bebel dari aku sblm mandi..dalam toilet sampai keluar toilet masih lg bercakap. Yang aku buat pekak je. Padahal masa tu dalam hati dah pk panjang..berhari2 tak tdo mengenangkan kata2 ayh aku. Dan akhrnya tgk la..tepat tak keputusan yg aku buat???

10. Mudah memaafkan. Ye..walaupun ko dah tumbuk muka aku tapi lepas ko mntk maaf aku boleh blanje ko makan pizza. Cenggitu...muahaa

11. Mudah stress. Baru je kucing berak depan pintu rumah sehari suntuk aku stress and moody.

12. Suka makan. Lagi2 bile stress. Bila stress ape yg terlintas kat hati nak makan akan aku usahakan sampai dapat. Kalau tak aku stress.hahaa...

13. Suka kentut. Haa..aku banyak angin. Dulu rasa syok dpt buat org bengang kentut kuat2. Tapi since kawen malu kentut depan suami. Lagi2 aku selalu kentut time nak tido.. potong taww..laki baru nak menginding dapat bau.. yewww.. xtau nk solve cane masalah yg satu ni.

14.  Tak boleh simpan rahsia.  Hahaaa korang yg ade benda rahsia jangan la cite kat aku. Tak selamat cite ko tu kang.. muahaa.. kecuali aib org takkan aku nak bukak ye dak..

15. Mudah percaya orang. This is no good.. bahaya zaman sekarang orang macam2.. tapi selalu kalau strangers takde lah aku pcaye bulat2. Kalau orang aku kenal ye aku sangat percaya. Kalau kawan2 nk tikam aku dr belakang senang sangat.

16. Tak suka binatang. Keji... haha..tapi memang aku suka manusia je..binatang tak suka..ape2 pun la..

17. Akan nangis bile nak caw dr kampung. Penyakit ni dapat since aku dah sarat preg iman.. bile nak balik rumah sendiri rasa nak nangis. Sedih berjauhan ngan family. Tapi aku perasan since dok kuantan ni kurang dah sebab selalu jumpa kan..dulu duduk seremban rasa jauh je..

18. Suka masakan sendiri. Walaupun aku kategori fail memasak tapi bile aku makan sendiri masak selera je.. hahaa..

19. Suka berangan. Berangan tu makanan aku. Dulu tak kawen lagi berangan nak majlis gtu la gini la..pastu dah kawen brangan nak anak cenggitu cenggini..nak pakaikan anak cenggitu cenggini. .ni plak nak masuk rumah sendiri lagiiii la kuat berangan bagaikan laki ko duit juta juta.. berangan je..tak salah heh. Mana tau impian jadi nyata kate ko...

20. Tak leh pisah ngan anak. Selalu konon2 cakap ngan org nape la anak aku xleh berenggang ngan aku  nak jugak tgk wayang ngan laki..padahalnyerrr.. ade la skali dua tinggalkan iman ngan atuk nenek or aki ngan wan.. tak la tggl bermalam..tinggal seharian je..akuuu yg lelebih rindu kt die. Acane tu???

No comments:

Post a Comment