Wednesday 17 September 2014

Another tiring day..

Amaran!!!ini entry mengeluh..

Phewww...iye..tempat paling sesuai nak lepaskan keluhan kat diary ni la.. today another tiring day..hari2 lain pun penat..being a mom..a wife..I mean fulltime sama je penatnye dgn yang mommies yg keje tu..ye..tapi selalunya rasa happy..bangga.. cumanya today tah la.. Lately anzalea ssh sgt tido..siang sekali je die tdo 2jam camtu lepas tu die just tido 10mnt camtu dan cuma 2kali.. dan masa die berjaga die langsung taknak berenggang..even dia tgh main sendiri dia nak aku ade depan mata dia. So aku basuh kain tak bersidai..dapur tak berkemas..rumah bersemut sana sini buat dek iman. Penat! Penat sangat2. Pastu berkejar nak masak. Siap masak laki pun tertido. Kejut makan dah xmau. Ko rasa??? Makan iman tak sempat prepare. So bila lapar harusla cranky. Bukan tak cuba bgn pagi. Ko nak aku bgn kol4? Kol5? Paling awal aku mampu kol6. Dan kol6 kadang2 diorg dah stat bgn nak bf. Bergilir sampai kol7 baru blh subuh. Pastu diorg bkn sambung tido..dah bangun ok!! Penat ya Allah..kadang2 aku rasa tak mampu sgt dah nak hadap semua ni. Macam mlm ni diorang cranky..iman dah mkn dah penat main dah ngantuk but still nk tahan mata nak bergayut sambil main2..aku tau dia nak bermanja..tp si adik mmg nak aku jela selagi tak tido. Kite ni mandi pun tak lg.masak tak lagi. Nasib baik period. So slamat la xyah solat kan. .klu hari biase nk kejar maghrib tu lagi ya Allah..dan mmg time maghrib diorang mesti buat perangai. Macam nak tdo tp tak tido2. Ntah. Malam ni trase sgt tak larat. Sgt hilang sabar. Sebelah rumah ni plak ade construction...siang bising.  Lagi la tak tdo anak aku.. memang aku ni lembik. Rasa tak guna rasa down sgt harini. Penat!penat!

No comments:

Post a Comment