Monday 22 September 2014

Mood manyakk baik..hati manyakk senang..

  Assalamualaikum

Mood baik..hati senang..bermakna kehidupan sungguh indah..Alhamdulillah atas semua pinjaman dan nikmat ni..

Mood baik sangat tu kenapaaaa...of course la sebab rumah..happy dia sampai hari ni tak hilang lagi..bila sembang ngan hubby ape planning nak buat..nak deco rumah cmane pun dah buat aku cukup seronok beronok ronok... lagi best smlm hubby cakap alang2 pasang terus la plaster ceiling and klu ade rezeki extend master bedroom dulu..laundry area aku nak pasang awning dulu..I is so happy..jadinya before masuk rumah seboleh2 semua tu nak setel dulu.. extend dapur n kitchen kabinet tu kemudian lah.  Yang tu aku ckp ngan husband ujung thn depan la..kumpul duet dulu..laki aku mmg tak suka hutang2..so dr buat loan la kredit kad bagai baik sabar je dulu..tak penting pun..sbb klu buat semua mau 60-70k gak kot..mane nak cari duit hoiii..ni pun tak tau la cukup duet tak..meh la nak list ape yg nak buat..next baru buat anggaran kasar:

1. Timber flooring
2. Grill
3. Auto gate
4. Tiles utk porch
5. Wiring
6. Plaster ceiling
7. Lampu dan kipas
8. Awning belakang
9. Langsir
10. Extend bilik

Huwaa..banyak tu..setakat ni yg aku dah survey timber flooring...grill and plaster ceiling..budget 20k je..tp aku rasa tak cukup je..harap2 ade rezeki kami n hubby dapat kumpul dalam 15k ke lagi..waa sedap sgt oder..huhuuu... duet..turun la jatuh atas riba..

Eh sebenanye entry ni nak bgtau tgh happy sbb esok nak ikut hubby work kat penang..sambil jalan2..tu yang happy sgt tu sebenarnya!! 1st time ni bwk anak2 jalan jauh. Harap2 tak cranky dalam kereta nanti..jauh tuuu..tkt diorg bosan..

Till then.. Assalamualaikum..muahhh!!!

No comments:

Post a Comment