Wednesday 28 December 2011

Doa Untuk Pa

Ya Allah Ya tuhanku
Aku menghulur tanganku yang hina ini
Kau limpahkanlah rahmat dan hidayahMu
Lemah diri ini tanpa pertolonganMu

Ya Allah
segala puji bagimu Tuhan sekalian alam
Yang maha pemurah lagi maha mengasihani
Hanya Engkau yang aku sembah dan kepadaMu aku memohon pertolongan

Ya Allah Zaljalaliwalikrom
Kau ampunkan dosaku, Kau ampunkanlah juga dosa kedua ibu bapaku
Kau rahmatilah hidup mereka
Kau jauhkan lah mereka dari segala penyakit dan bencana
Kau lindungilah mereka dari gangguan syaitan laknatullah
Kau berilah petunjuk kepada hambaMu yang telah menganiaya bapaku

Ya Allah
Kau teguhkan iman bapaku
Kau kuatkan lah hatinya
Kau bantulah dia untuk melawan segala kejahatan yang datang
Kau berilah dia kesihatan yang baik
Kau jauhkan dia dari segala bala bencana

Ya Allah Ya Rahim Ya Karim
Kau panjangkan umur ibu dan juga bapaku
Aku ingin mereka bersamaku di hari bahgia ku nanti
Dan sehingga selamanya
Berkongsi kebahagianku bersama
Aku belum sempat membalas jasa mereka
Janganlah Kau ambil nyawanya
Di saat aku masih memerlukan mereka

Ya Allah
Terlalu banyak budi mereka ku balas dengan menyakiti mereka
Kini aku sudah dewasa
Sudah bijak untuk menilai kasih mereka
berikan aku peluang ini Ya Allah
untuk aku tebus segala salah ku
Kau kasihani mereka seperti mana mereka mengasihani aku
menjagaku sedari kecil
hingga kini

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Di malam ini aku terkenang semua itu
Ketika melihat wajah cengkung bapaku
Wajah yang dulunya penuh senyuman, tawa tidak kurang marahnya
kini cengkung tidak bermaya
Rahmati dia ya Allah
Ampunkan segala dosa-dosanya
perkenankanlah doa ku ini dan jadikanlah ini doa anak yang solehah
Yang engkau janjikan akan diperkenankan ya Allah
Aku hanya insan yang serba kekurangan
Tabahkanlah hatiku ya Allah
Tabahkan juga hati ibuku yang tidak kenal penat lelahnya
menjaga bapaku
ketika sakit, marahnya juga tidak pernah hilang
kau jauhkanlah perasaan marah di dalam diri bapaku
jangan biarkan dia melukai hati ibuku
sedang ibuku begitu terluka melihat keadaan suaminya
AMIN YA RABBAL 'ALAMIN..



No comments:

Post a Comment